Youngblood – Mineral Primer

Bra men dyr primer

Youngblood Mineral Primer ska skydda huden från miljöns negativa påverkan med hjälp av vitaminer och mineral samt ge en perfekt yta och göra så att makeupen håller hela dagen.

Jag har inget problem med att jag blir blank under dagen utan min hy är torr och känslig som har lite rödare områden. Primer är inte något som jag använder till vardags, ska jag bara vara på jobbet så räcker det med vanlig foundation för mig men jag använder primers när jag ska göra något speciellt eller när jag står på scen. Jag är med i en dansgrupp som uppträder och när man står på scen så vill man att sminket ska sitta bra. Dels så gör ljusen att det blir extra varmt och man blir blank men sen dansar man ju också vilket gör att man blir svettig. De primers som jag testar, testar jag inte bara under normala vardagssituationer utan också när jag dansar.

Primern är genomskinlig och silikonbaserad och kommer i en pumpflaska. Denna primer fungerar riktigt bra under mineralfoundation och inte bara under flytande foundations. Den ger en jämn och silkeslen känsla och gör att sminket sitter länge. Jag har testat denna både när jag tränat och när jag stått på scen och den fungerar väldigt bra!

Priset för Youngblood Mineral Primer är lite väl saftigt i mitt tycke då det finns lika bra primers och bättre för en mindre summa pengar. Så även om jag tycker att den är riktigt bra så skulle detta inte vara mitt första val om jag skulle köpa en ny primer. Om man endast använder mineralfoundation så är denna defintivit något som man kan spana in, det är den primer som jag testat som fungerar bäst ihop med mineralpuder. Jag tycker att några av de primers som jag testat gör mer än bara ger en fin yta, som Urban Decay Pore prefecting primer, ger en närmast photoshopad yta, eller Laura Mercier Hydrating primer, ger bra underlag, fin yta samt återfuktar, så denna från Youngblood sticker inte ut för mig trots att den är bra.

Youngblood Mineral Primer får defintivit en 4:a i betyg, men en något svag sådan.

RIKTPRIS: 545 kr