Biotherm – Oil & Tonic

Lyxig, mjukgörande tvåstegsraket som ersätter parfym

Spännade tvåstegsraket från Biotherm: en vårdande torrolja och en åtstramande vatten i ett, den första i sitt slag från märket. Av nån anledning är jag barnsligt förtjust i de här ”salladsdressingprodukterna” där man likt en dressing får skaka produkten på plats inför varje användning. Men till skillnad från sådant du har i köket är det här en riktigt lyxig upplevelse. En påkostad glasflaska och en praktisk spray tillsammans med den torra formulan gör Biotherm Oil & Tonic till en smidig upplevelse.

Formulan är lättskakad och blandar sig snabbt. Konsistensen är torr och därför både dryg och lätt att applicera utan kladd. Till skillnad från andra kroppoljor i liknande prisklass (exempelvis varianter från L’Occitane) absorberas Biotherm Oil & Tonic lätt i huden och konsistensen påminner lite om kroppsoljeklassikern Huile Prodigieux från Nuxe.

Den friska citrusdoften med tangerine känns igen från Biotherms Eau D’Energie-serie och är ganska stark och uppiggande. Tyvärr ibland lite väl stark och vissa dagar har jag hoppat över parfym för att undvika doftkrock. Men det gör ingenting, då huden blir så pass återfuktad och mjuk – ett resultat som håller sig hela dagen. Jag har inte märkt några avsevärda skillnader gällande återstramning, men huden känns definitivt mjuk med en långvarig effekt på min normala hud. Eftersom jag tränar mycket, ofta och svettigt blev jag dessutom glatt överraskad när Biotherm Oil & Tonic inte förvandlades till en kladdig hinna på huden utan bara gav en liten välkommen doftpåminnelse när svetten rinner.

RIKTPRIS: 349 kr
Betyg: 3
Varumärke: Biotherm