Biologique Recherche – Emulsion Gel Biosensible

En effektiv fuktbomb

Jag som testat denna kräm är 45 år gammal och har normal hy med en något fetare t-zon. Jag använder dagligen ansiktskrämer och gärna något serum, allt för att eliminera små rynkor och hålla rätt fuktbalans. Jag har aldrig tidigare testat något från den franska tillverkaren eller ens hört talas om varumärket Biologique Recherche

Biologique Recherche Emulsion Gel Biosensible rekommenderas för känslig och uttorkad hud. Du skall massera in produkten efter det att du tagit på din ansiktskräm på rengjord hud både morgon och kväll. Krämen är svagt beige har en lagom tjock konsistens, men det första som slår emot mig är den mindre härliga doften. Det luktar faktiskt jäst, vilket tydligen beror på att den innehåller kallpressade, naturliga produkter. Som tur är så dunstar denna doft bort strax efter det att du masserat in krämen, något som går väldigt fort.

Biologique Recherche Emulsion Gel Biosensible sugs verkligen snabbt och effektiv in i huden och lägger sig utan att vara obehaglig som en lättare hinna över ytan. Efter att ha upprepat denna procedur morgon och kväll under flera veckors tid känner jag helt klart att min hy har fått upp en fin fuktbalans och att den är mjuk utan att vara fet. Dessutom har lystern har fått sig en rejäl booost och de smårynkorna runt ögonen känner jag också är mindre tydliga. Själva förpackningen är en vit cylinderformad pumpflaska på 50 milliliter. Ett plus för att man slipper sticka ner fingret i en ohygienisk burk plus att det trycks ut en perfekt mängd vid vare pumpning. Biologique Recherche Emulsion Gel Biosensible kommer förpackad i en pumflaska som ser ganska enkel ut men jag upplever innehållet som drygt och förhållandevis effektivt och mjukgörande.

RIKTPRIS: 1500 kr
Åldersgrupp: 40 plus
Betyg: 3