Bioline – 24/7 Natural Balance Vitamin C+E

Ekologiskt serum med trevlig konsistens som tycks ge bra långtidseffekt.

Bioline 24/7 Natural Balance Vitamin C+E ska förbättra balansen av viktiga vitaminer i huden; produkten innehåller vitamin C, E och provitamin B5. Denna vitamincocktail innehåller även verksamma ingredienser såsom nyponextrakt och malörtsextrakt. De ska stimulera hudens naturliga energi och behandla en trött och utmattad hud. Huden ska få fukt, lyster och skyddas mot yttre påfrestningar såsom fria radikaler. Den är lämplig för alla hudtyper och inte minst för min normala hy, som under testperioden är vintertrött och i extra stort behov av fukt.

Bioline är ett nytt märke för mig, men deras filosofi är att huden påverkas av vår livsstil till så mycket som 70 procent (resterande 30 procent är gener). Mycket av det som företaget beskriver som hudmarodörer stämmer in bra på mig: stress, träning, fuktigt klimat och torr luft framför datorn kan göra huden torr och livlös.

Jag har testat många serum, från snuskigt dyra (La Prairie) till exemplar i mer överkomliga prisklasser och nästan alla serum har olika konsistenser, från krämiga till oljiga. Bioline 24/7 Natural Balance Vitamin C+E konsistens är dock helt överlägsen. Formulan är genomskinlig och tunn, otroligt dryg utan att vara oljig eller vattnig. Till detta har tillagts en diskret och lite fruktig doft som gör att produkten känns riktigt trevlig att använda.

Jag har använt Bioline 24/7 Natural Balance Vitamin C+E på morgonen efter rengöring, innan min vanliga ansiktskräm. Serumet absorberas snabbt av huden och ligger sedan kvar och verkar under dagen. Efter ett par månaders användning upplever jag att huden har blivit betydligt mjukare, en effekt som håller i sig så länge som jag använder produkten regelbundet. Det känns som att huden har blivit piggare och lite mer elastisk – de effekter som jag med min trötta hy värdesätter absolut mest. Jag upplever ingen ökad lyster eller porförminskande effekt som med många andra serum, men min hudton har blivit lite jämnare och framför allt känns det som att huden fått sig en extra fuktboost.

Serumet är tillräckligt bra för att jag ska vilja testa fler produkter ur Biolines 24/7-serie och gärna tillsammans för bästa effekt. Jag betraktar det som en bonus att ingen av seriens produkter innehåller parabener, sulfater, mineraloljor, paraffin eller artificiella färgämnen.

RIKTPRIS: 375 kr
Betyg: 4
Hudvård: Serum/essence