Bioderma – Photoderm Bronz Spray SPF30

Opraktisk förpackning, annars helt okej

Bioderma Photoderm Bronz Spray SPF30 är en solskyddslotion i sprejform. Den kommer i en gul sprejflaska på 200 ml, och själva krämen är vit. Den är väldigt svåranvänd – hård knapp att trycka ner, och har man det minsta kladdiga händer är det snudd på omöjligt. Det känns väldigt opraktiskt. Själva sprejen är dessutom som en hård stråle så jag förstår inte helt vitsen med att just ha en sprejflaska. Det blir små pölar på huden, så man måste ändå smörja in för hand. Det är för all del snabbt gjort, och man blir inte så värst kladdig heller. Men jag hade absolut föredragit en pumpflaska till den här. Doften är okej – den luktar ganska kemiskt men försvinner fort.

SPF 30 är i minsta laget för mig, som oftast har SPF 50 på både mig och mina barn. Jag har dock använt Bioderma Photoderm Bronz Spray SPF30 på armar och ben, och mindre soliga dagar i dekolletaget. Den fungerar fint – jag har inte bränt mig – men den känns aningen klibbig på huden. Bioderma Photoderm Bronz Spray SPF30 har inte gett mig några utslag eller rodnader. Den känns som ett bra alternativ för den som inte behöver ännu mer skydd än SPF 30, och som tycker att sprejflaska är praktiskt. För egen del föredrar jag något annat, som både ger mer skydd och är enklare att använda.  Bioderma Photoderm Bronz Spray SPF30 är dessutom lite för dyr för min smak, den känns inte prisvärd.

RIKTPRIS: 245 kr
Betyg: 3
Hudvård: Solprodukt