Bioderma – Atoderm Intensive Soothing Care

Prisvärd och allergivänlig hudkräm

Bioderma Atoderm Intensive Soothing Care är en oparfymerad hudkräm som har en lugnande effekt på huden och motverkar irritation hos hud som är extremt torr. Bioderma Atoderm Intensive Soothing Care stärker och bevarar hudens naturliga skydd och innehåller det patenterade Skin Barrier Therapy som motverkar uppkomsten av irritationer och bevarar huden mjuk och smidig.

Kan användas av hela familjen, även små barn på grund av att den är testad under dermatologisk kontroll, hypoallergen samt oparfymerad

Jag som testar har under vintern fått en mycket torr hud som kan svida om man smörjer in den med för starkt parfymerade krämer. Under vintern har jag testat det mesta för att få bukt med problemet allt från oljor till de tråkigaste krämerna i tråkiga förpackningar från apoteket med varierande resultat.

Biodermas hudkräm kommer i en klassisk vit tub med knäpplock. Själva krämen är lätt att klämma ut och lite trögflytande. Den doftar ingenting vilket jag personligen tycker är lite tråkigt. Krämen är väldigt lätt att applicera men man behöver en hel del för att smörja in hela kroppen. Vilket gör att den känns väldigt odryg. Det tar en stund innan krämen går in i huden och man ska inte vara för snabb med att ta på sig exempelvis svarta byxor för då kan man få vita märken på tyget. Så jag har mest använt den innan pyjamasen åker på. För att Biodermas hudkräm återfuktar utan att irritera min hud. Men min hud kräver mer fukt under vinterhalvåret och det klarar inte Bioderma att leverera.

RIKTPRIS: 179 kr