Tonymoly – Scent Of The Day Hand Cream So Romantic

Gullig handkräm med en kortvarig effekt

Tonymoly Scent Of The Day Hand Cream So Romantic beskrivs som en lätt och mjuk handkräm men en gräddig konsistens som absorberas snabbt utan att klibba samt återfukta. Handkrämen  kommer i 5 olika dofter: So Sweet, So Fresh, So Romantic, So Cool och So Cozy. Av dessa 5 så testade jag So Romantic – en blomsterdoftande handkräm. Att hitta det exakta innehållet är svårt eftersom att texten på baksidan är på koreanska och någon vidare information på internet finns inte. Däremot hittar jag rabarber, tulpan och vetiver bland doftnoterna.

Det är första gången jag provar något från märket, men jag har tidigare sett deras roliga, gulliga förpackningar i butikerna. Tonymoly Scent Of The Day Hand Cream So Romantic kommer i en  vit tub (30 ml) med massor av röda små hjärtan, med en skruvlock som gör att den kan står upp och ner på mitt skrivbord bredvid datorn eller nattduksbord. Jag tycker om den lilla tuben som är också perfekt på mina resor eller i handväskan. Jag är 54 år som jobbar mycket med textiler som torkar ut mina händer så jag använder handkräm flera gånger om dagen och har dom liggandes lite överallt. En bra handkräm för mig ska inte dofta starkt, kladda eller kännas kletig, jag vill kunna smörja in mig och börja jobba direkt. Det är ett måste!

Tonymoly Scent Of The Day Hand Cream So Romantic har en mjuk och krämig konsistens som absorberas snabbt och lämnar mjuka händer.Krämen har en lätt blommig doft som tyvärr hänger sig kvar lite för länge. Jag vill helst ha en handkräm vars doft sakta försvinner eller inte doftar alls. Mina händer håller sig mjuka, lena och återfuktade då jag håller på med kläder eller strumpbyxor. Däremot håller inte resultatet speciellt länge och jag får återapplicera oftare än vad jag är van vid med några av mina andra handkrämer som jag trivs bättre med.

Sammanfattningsvis tycker jag att Tonymoly Scent Of The Day Hand Cream So Romantic gör ett ganska bra jobb med att hålla mina händer mjuka och lena, däremot inte med ett lika långvarigt resultat som andra på marknaden. Jag tror därför inte att jag kommer fortsätta att använda den, det finns andra handkrämer som funkar bättre och blomdoften som sitter i lite för länge är inte något för mig. Betyget blir en tvåa.

RIKTPRIS: 59 kr
Betyg: 2
Prisgrupp: Budget