Dr Belter – Samtea Bio-Satin Body Lotion

Skön bodylotion med fina, effektiva ingredienser

Dr Belter är ett märke som är helt nytt för mig, men som tydligen är ett tyskt företag. De skriver mycket om sin höga kvalitet och naturliga ingredienser på sin hemsida. Jag har provat en produkt som heter Bio-Satin body lotion från serien Samtea som ska vara ”sensuell och effektiv holistisk kroppsvård i en alltmer accelererad tillvaro”.

Detta låter kanske lite tramsigt, men själva produkten är alltså en lättflytande bodylotion i en tub med snäpplock. Jag har testat en provstorlek på 75 ml, men den som säljs är större, 200 ml. Ingredienser är bland annat sesamolja, squalane, ringblomsextrakt, silkespulver och avocadoolja. Detta låter ju som relativt tunga ingredienser, men trots det är Dr Belter –  Samtea Bio-Satin Body Lotion en mycket lätt och sidenlen bodylotion. Den är ganska rinnig, och inte speciellt dryg. Doften är mycket lätt och inte störande på något vis, den försvinner dessutom direkt efter insmörjning. Krämen går fort in i huden, men det går åt ganska mycket för att jag ska känna mig helt återfuktad. Jag som testar är 41 och har riktigt torr hud, i synnerhet på vinterhalvåret. Daglig insmörjning är ett måste.

Dr Belter –  Samtea Bio-Satin Body Lotion är skön att använda, och huden känns mjuk och silkigt len hela dagen (eller hela natten då, om jag smörjer in innan jag går och lägger mig). Den ger ingen långvarigare effekt, utan det är varje dag som gäller – och då gör man slut på en tub ganska fort. Nu var min provtub lite mindre än full-size men den räckte inte i mer än drygt två veckor.

Jag har blivit nyfiken på Dr Belter – märket har en mängd olika serier och massor av olika produkter – och jag ser fram emot att prova fler saker.

RIKTPRIS: ca 250 kr
Betyg: 4