Biotherm – Skin Vivo Reversive Antiaging Care

Gräddig och krämig hudvård för torr hy

Jag har provat Biotherm Skin Vivo reversive anti-aging care with pure thermal plankton. Det är en 50 ml burk innehållande en vit, extremt krämig på gränsen till gräddig crème som lovar att synligt förbättra hudens ungdomliga utseende på 4 veckor.  Som namnet antyder lovar cremen att vrida tillbaka klockan/hudens åldrande och resultatet sägs bli förbättrad hudstruktur och ungdomlig lyster.

Skin Vivo skiljer sig radikalt utseendemässigt från Biotherms övriga hudvårdande serier, burken har en annan design och även innehållet har en annan inriktning mot Biotherms annars så fräscha, fuktgivande cremer. Denna påminner inte bara i utseende om tjock vispad grädde den doftar även lätt av vanilj och grädde. Den känns väldigt ”omhändertagande”, som att bädda in ansiktet i nybakat fluff.

För mig med normal till fet hy blir det alldeles för mycket creme, oavsett hur liten mängd jag tar blir ansiktet glansigt och oljigt efter en stund. På slutet av testperioden har jag övergått till att använda den endast på de torraste partierna, som runt ögonen och då fungerar den alldeles utmärkt. Doften är diskret till en början men blir efter någon timme så påtaglig i sin sötma att den upplevs som väldigt påträngande. Vid endast partiell användning fungerar detta också mycket bättre.

Efter flera veckors användning kan jag dessvärre inte säga att jag fått några resultat, men den är skön att använda och jag kan tänka mig att för riktigt torr och stramande hud är detta en gudagåva. Till skillnad från Biotherms övriga cremer är denna väldigt dryg, lite lite räcker en lång väg.

Jag har gett cremen betyg 3. Med tanke på hur oljig jag känt mig under testet så ville jag först ge den betyg 2 men det skulle vara orättvist då jag tror den kan vara helt underbar för en torrare hudtyp.

RIKTPRIS: 645 kr
Åldersgrupp: 26-39 år
Betyg: 3