Bioré – Self Heating One Minute Mask

Upplev värmande och kylande känsla under en minut

Bioré Self Heating One Minute Mask är en ansiktsmask som ska rengör porerna på bara 1 minut. Vid kontakt med vatten värms den unika formulan upp för att öppna porerna och dra ut smuts och fett som orsakar pormaskar. Avslutningsvis ska masken ge en kylande effekt och lämna huden mjuk och fräsch. Själva förpackningen innehåller fyra påsar med ansiktsmasker, om du följer bruksanvisningen borde förpackningen alltså bara räcka till fyra gånger. För mig har en påse räckt till tre gånger och jag tycker ändå att jag har applicerat en tillräcklig mängd i hela ansiktet. Jag som har testat har rätt så små porer men problem med pormaskar. Som bruksanvisningen har jag masserat masken på huden under ungefär en minut, mest runt näsan.

Redan när jag vidrör den gråa masken kan jag känna värmen på fingret, när masken uddar ansiktet känns det väldigt varmt men inte överhettande, den varma känslan försvinner ganska snabbt (på några sekunder för mig) och omvandlas till mintig känsla. Den mintiga känslan stannar kvar i flera minuter efter att masken sköljt av. Jag brukar inte gilla mentolkänslan men den här gången känns det helt okej och jag gillar den kylande effekten. Som sagt, jag har inte så stora porer så jag kan inte märka en förminskning av porernas synlighet. Jämfört med Bioré Charcoal Pore Minimizer tycker jag inte att Bioré Self Heating One Minute Mask har rengjort porerna tillräckligt men masserar jag lite längre kan jag se skillnaden. Jag har blandhy så vissa produkter kan ge mig torr hy efter rengöringen men den här masken lämnar huden mjuk och len, jag känner inget behov att hämta ansiktskrämen.

4-pack för det priset låter rimligt tycker jag, speciellt om det går att använda 1-pack per två eller tre gånger. Att kalla produkten för en mask känns lite opassande eftersom du ska massera masken hela tiden och inte låta den sitta. Om du vill både uppleva värmande och kylande känsla under en och samma minut tycker jag att Bioré Self Heating One Minute Mask är en intressant och rolig mask att testa. Den är kanske inte den mest effektiva men jag kan se resultat, betygmässigt ligger masken mellan en trea och fyra hos mig.

RIKTPRIS: 85 kr