Bioré – Deep Cleansing Poor Strips

Porrengörande stripes utan resultat

Bioré har skapat produkter som lovar att rengöra huden på djupet för att motverka finnar och blemmor. Deras hudvård är anpassad för personer med oren hy, oavsett hudtyp. Produkterna ska vara effektiva för oren hy tack vare att de innehåller bland annat bakpulver och aktivt kol som drar ut smuts från porerna och reducerar överflöd av talg.

Bioré Deep Cleansing Poor Strips är porrengörande remsor för hela ansiktet. De ska avlägsna smuts och fett på djupet och motverka igentäppta porer. Enligt Bioré är de enkla att använda och ger ett omedelbart rent resultat. Förpackningen innehåller 14 stycken remsor varav sju stycken är avsedda för huden på näsan. Enligt Bioré ska dessa remsor vara avsedda för alla hudtyper men på förpackningen står det att man inte bör använda dem om man har en hud som lätt får spruckna blodkärl.

Jag som har testat Bioré Deep Cleansing Poor Strips är 32 år gammal och har kombinerad hy med stora porer och en del orenheter. Jag har aldrig tidigare testat en liknande produkt eftersom jag har tyckt att det känns läskigt att liksom ”klistra fast” sådana här remsor i ansiktet för att sedan slita av dem. Det har inte känts som något som kan vara bra för huden…

Nu var det däremot dags att lägga rädslan åt sidan och köra. Jag har testat Bioré Deep Cleansing Poor Strips på näsan, i pannan, på kinderna och på hakan. Först har jag rengjort ansiktet och därefter fuktat området som jag har velat lägga remsan på. Remsan fastnar inte på ett torrt område. Efter det har jag tryckt fast remsan på området och slätat ut den så att den sitter ordentligt. Efter 10-15 minuter har den stelnat och då har jag försiktigt dragit av den. Visst följde det med en del orenheter på remsan, men det är oklart vad det var för något för jag ser faktiskt inte någon skillnad på området efteråt. Min näsa är lika svartprickig som den var innan, det är verkligen noll skillnad. Det positiva är förstås att min oro om att remsan skulle skada huden inte stämde men den gav ju inte heller några synliga resultat på området jag använde den på. Jag tycker inte att den fick med sig tillräckligt.

Nej, det här är inte en produkt för mig. Jag tycker till exempel en BHA-syra är mycket mer effektiv än Bioré Deep Cleansing Poor Strips och kommer inte använda dessa igen.

Prister för 14 remsor är 99 kronor.

RIKTPRIS: 99 kr