Bioré — Charcoal Pore Minimizer

Fungerar främst som mekanisk peeling

Bioré Charcoal Pore Minimizer är en produkt från Bioré som har en rad produkter som inriktar sig mot hudproblem såsom igentäppta porer och orenheter. Bioré Charcoal Pore Minimizer beskrivs omedelbart minska porerna vid regelbunden användning och innehåller renande kol och polerande mikrokristaller som ska tränga djupt ner i porerna och dra ut smuts och fett som täpper igen. Bioré Charcoal Pore Minimizer ska användas 2-3 gånger i veckan och rekommenderas av tillverkarna för normal till fet hy.

Jag som testat Bioré Charcoal Pore Minimizer är 38 år och har blandhy med större porer och en t-zon som lätt blir blank under dagen.

Bioré Charcoal Pore Minimizer kommer i en stående cylinderförpackning med lufttät pump och skruvkork och står stadigt i badrumsskåpet eller badkarskanten. Ett pump räcker långt och ut kommer en silvergrå lätt skimrande gelkräm som ska masseras ut i ansiktet under ca 1 minut. Doften är lätt fruktig. Bioré Charcoal Pore Minimizer ska appliceras med lätt fuktiga händer på fuktigt ansikte. Du pumpar ut en klick i handflatan och bygger upp ett rikligt skum som sedan varsamt ska masseras på ansiktet. Mikrokristallerna peelar huden så var lite varsam. Sedan ska det omedelbart sköljas av med rikligt med varmt vatten.

Min hud känns ren efter peelingen och det är egentligen så jag ser på produkten efter ett par veckors testande 1-3 gånger i v. Det är en behandlande peeling med bland annat salicylsyra men själva syran hinner inte verka speciellt mycket eftersom du ska skölja av produkten direkt. Kolen hinner inte heller verka speciellt länge så jag känner främst att det är som mekanisk peeling Bioré Charcoal Pore Minimizer verkar mest.

Bioré Charcoal Pore Minimizer har fått sin plats på badkarskanten och används i duschen medan balsamet verkar lite då och då. Det är ingen produkt jag kommer att sakna i mitt badrumsskåp och den får därför en tvåa (2) i betyg då den inte är direkt dålig men inte heller gör allt den lovar. Vill du testa en prisvärd mekanisk peeling som även innehåller salicylsyra och aktivt kol så kan den vara värd att testa men är du känslig för mekanisk peeling så ska du hålla dig borta.

En förpackning innehåller 92 ml.