Bioré – Anti Blemish Baking Soda Foam

En produkt som både rengör bra och återfuktar

Jag har testat Bioré Anti Blemish Baking Soda Foam. Bioré är kända för många, dels för sina nässtripes men också för märkets specialitet är att de ofta har aktivt kol, bakpulver och vulkaniska mineraler i sina hudvårdsprodukter. Priserna är också låga och man får mycket för pengarna. Den här pumpflaskan är 200 ml och innehåller en mild rengöring som rengör på djupet och bidrar till att rensa huden och motverka finnar utan att huden torkar ut. Pumpflaskan har vit botten med en etikett full av orange- och blåfärgade bubblor på. En lite roligare flaska helt enkelt och den ser betydligt dyrare ut än sina 99 kronor, enligt mig.

Jag är 33 år gammal och har i många år haft fet hy med mycket pormaskar och stora porer men huden har blivit mycket bättre tack vare ansiktsbehandlingar, bättre kost och att tonårshormonerna lugnat ner sig. Ibland dyker det dock upp lite finnar här och där men det brukar vara i samband med pms eller om jag äter mycket fet mat. Därför känner jag att Bioré Anti Blemish Baking Soda Foam skulle kunna passa som handen i handsken för min hud.

Bioré Anti Blemish Baking Soda Foam är tack vare skummet lätt att applicera och massera in. Jag har tagit drygt en matsked mousse per rengöringstillfälle. Produkten rengör snabbt och enkelt och tar effektivt bort makeup och orenheter men jag kör två omgångar så det blir 100% rent plus ansiktsvatten. Bioré Anti Blemish Baking Soda Foam gör huden ren, mjuk och svalkande och huden känns inte torr efteråt utan mer återfuktad. Vilket faktiskt förvånar mig. Jag trodde att den skulle ha en något uttorkande effekt och att huden skulle gnissla efter användning.

Jag har tidigare testat Bioré Charcoal Anti-Blemish Cleanser men den passade inte min hud, den var för stark. Kolen i produkten liksom drog ut orenheterna och lämnade huden torr. Den här produkten däremot gillar jag skarpt och man får verkligen mycket för pengarna. Produkten är också dryg för det finns förvånansvärt mycket kvar efter veckor av användning. Jag ger betyg fyra.

RIKTPRIS: 99 kr