Bioderma – Hydrabio Gel-Crème

Lätt gelkräm som ger omedelbar återfuktning

Jag som testat Bioderma Hydrabio Gel-Crème är 33 år och har en ganska känslig och reaktiv hud. Har även tendens till att bli yttorr med förstorade porer. Min första spontana känsla är att jag gillar att krämen är gel-baserad för det passar mig oftast väldigt bra under sommaren.

Bioderma Hydrabio Gel-Crème innehåller aktiva och mjukgörande ingredienser som hjälper till att återställa hudens naturliga fuktbalans och ge huden lyster. På förpackningen står det att det är en lätt ansiktskräm framtagen för normal till kombinerad och känslig hud. Bioderma säger sig ha utvecklat en formel som kan förnya och erbjuda en ny dimension av fuktgivare genom den patenterade ingrediensen Aquagenium som ska generera intensiv och omedelbar återfuktning. Gelkrämen täpper inte till porerna och kan användas som bas under din dagliga makeup. Dessutom ska den kunna användas både som dag- och nattkräm (två flugor i en smäll!).

Jag har använt Bioderma Hydrabio Gel-Crème i några veckor nu, både morgon och kväll och är positivt överraskad. Krämen känns svalkande och absorberas snabbt med en lätt och behaglig doft som sprider sig snabbt. Den lämnar inte kvar några rester på hudytan och min hud är synligt mjukare. Huden känns bekväm och jag tycker att den verkar mer strålande. Tidigare har lätta krämer i gelform resulterat i att jag blivit yttorr men inte denna gång! Jag kan till och med säga att den ser mer fyllig ut.  Jag ser tyvärr ingen skillnad vad gäller mina synliga porer så det får jag råda bot på med någon annan mirakelprodukt mer anpassad för just det problemet.

Ett plus är att Bioderma Hydrabio Gel-Crème kan användas runt ögonen men mindre bra är att den saknar spf vilket gör att jag kommer att behöva addera ytterligare en kräm i någon variant. Jag gillar att förpackningen är som en tub men pumpen känns lite trög och jag får trycka flera gånger för att få den att fungera.

Kommer utan tvekan att använda slut på Bioderma Hydrabio Gel-Crème och botanisera vidare i hela sortimentet från Bioderma. Priset för 40ml är ligger på mellan 150 - 180 kronor vilket jag tycker är mycket prisvärt.

Betyget blir bara en 3:a av de enda anledningarna att produkten inte innehåller spf och att pumpen kräver sin ansträngning!

RIKTPRIS: 180 kr