Sniglarna och Kicki i London

Texterna innehåller ibland annonslänkar och om du köper något via dem så får Daisy Beauty en del av pengarna. Textens innehåll påverkas inte av länkarna

Som ni säkert redan har sett på instagram och här bland DB’s senaste blogginlägg, så har vi varit i London. Det började med en AW som jag tyvärr missade, där det plötsligt planerades en resa till London. Jag fick sedan frågan, dagen efter, om jag ville hänga på. Självklart ville jag det!

Jag åkte till Göteborg redan på onsdagskvällen för att sova hos Josefin, då vi ändå skulle flyga från Landvetter på torsdag morgon. På torsdagen kom Margareta och hennes kille som snällt körde oss mot flygplatsen. Sen bar det av!

Ingen av oss hade tidigare varit i London, men det kan man lugnt säga att Linnea och Kicki har. När vi landat och åkt en mycket trång tunnelbana i 45 minuter mötte Kicki & Linnea upp oss.

London bjöd på rena rama vårvädret första dagen, 16 grader, sol och varma vindar. Så jäkla härligt!

Första dagen promenerade vi runt, besökte Fortnum & Mason, där det fanns allt från te i fina burkar, parfymer, skönhet, kläder och mycket mer. Det blev alltså en hel del promenerande denna dag, vilket fossingarna minsann inte är vana vid. Vi tog en sväng förbi Buckingham Palace och gick sedan mot lyxvaruhusen, bland annat Harrods. Kan lugnt säga att jag var helt slut som artist när vi var tillbaka till hotellet på kvällen.

London var verkligen imponerande. Stort, vackra byggnader och mängder av folk. Absolut ett ställe jag gärna besöker igen och igen.

Lyxvaruhusen är ingenting för min plånbok, men det är något jag tycker alla borde uppleva. Det räcker liksom att bara gå och kolla runt och drömma sig bort. Vi har också besökt en hel del olika café som serverade fantastisk frukost.

Vi besökte bland annat Glossiers fantastiskt fina butik samt Deciem-butiken. Deciem är alltså The Ordinary m.m. Där köpte jag bland annat High-spreadability Fluid Primer, vilket är en silikonprimer som verkligen blurrar huden och gör den fantastiskt len. Inget jag använder under smink, utan något jag applicerar de dagar jag inte har något smink alls. En snabb liten uppfräschning.

På söndagen tog jag och Jossan, med hjälp av våran guide Kicki, en promenad ner till Themsen.

Något både jag och Jossan absolut inte ville missa. Och tur var väl det. London Eye och Big Ben är väl ändå ett måste när man besöker London, tycker jag. Mycket mäktigt. Dessutom låg bron över Themsen väldigt nära vårat hotell, The Strand Palace Hotel. Efter detta gick vi till också till Harrods ännu en gång där vi åt lunch och strosade omkring innan vi var tvungna att ta oss mot flygplatsen, vilket för övrigt tog väldigt lång tid. Mycket trafik och fotboll som precis slutat, vilket ledde till att vi bara åkte runt i cirklar i 45 minuter. Till slut kom vi iallafall fram till flygplatsen där vi njöt i loungen innan vi boardade planet.

Denna weekend var välbehövlig. Det har varit tuffa månader för mig privat och det var så skönt att få komma bort och byta miljö och dessutom få hänga med fina vänner. Jag saknar dom redan! Kicki och Linnéa gjorde sannerligen ett fantastiskt jobb som guider.

Vill du läsa mer om resan så har Josefin skrivit en massa bra inlägg, HÄR. Och vill du SE vad vi gjorde under helgen så har självklart Margareta vloggat, det kan du kika på HÄR.