Biotherm – Skin Best Wonder Mud

Lermask för känslig hud

Biotherm beskriver själva sin produkt som; Biotherm Skin Best Wonder Mud är en lätt, luftig lermask med rhassoul, lerextrakt och mikroalgextrakt som inte torkar ut huden. Denna ansiktsmask tar bort orenheter från tilltäppta porer och överflödigt talg, samtidigt som den ger näring till huden - för en sammetslen hud med mindre synliga porer och en förnyad lyster!

Jag som testar är 32 år gammal och har en torr känslig hud med rosacea tendenser som kan reagera på starkt parfymerade produkter. Under senaste året så har jag märkt att huden inte är lika spänstig som innan och att jag lätt får torrhetsrynkor runt ögonen.

Biotherm Skin Best Wonder Mud kommer i en tung glasburk med skruvlock. Själva masken är ljusgrön med små korn i. Den doftar starkt som jag tycker de flesta av Biotherms produkter gör. Eftersom man har Biotherm Skin Best Wonder Mud på under så kort tid (5 min) tycker jag inte att det gör så mkt. Masken är väldigt lätt att applicera och när man sköljer av den ska man passa på att försiktigt massera bort masken med varmt vatten för att få bästa effekt.

Jag hittar sällan Biotherm Skin Best Wonder Mud som är kompatibla med min känsliga hud men denna har verkligen gett fina resultat. Huden känns ren och återfuktad efter användning och jag har inte sett några tendenser till rodnad eller kvisslor. Oftast så följer jag upp med en lugnande och återfuktande mask för att få bästa resultat.  Har du som jag känslig hud och är lite rastlös så är denna mask något för dig. För vem har ork att sitta med en mask upp till 20 minuter som de flesta andra lermasker kräver.