Lyxig tältsemester med blåst och regn

Texterna innehåller ibland annonslänkar och om du köper något via dem så får Daisy Beauty en del av pengarna. Textens innehåll påverkas inte av länkarna

Lyxig känsla med tältsemester, funkar det? Jajjemän, det går riktigt bra. Trots kraftig blåst och regn så lyckades vi skapa en riktigt fin och mysig tillvaro nu när jag och min vän Sofie var iväg på en liten minisemester med tält.

Lyxig bondgård.

På min ”bucketlist” för 2020 så stod det att jag skulle ut och tälta. Inte för att det är speciellt svårt eller att jag skulle uppnå något speciellt. Men jag ville verkligen ge mig ut på en klassisk tältning. Vem är inte bäst lämpad som resesällskap om inte min vän sofie!? Jag och sofie reste till Barcelona 2017 tillsammans och jag kände att hon är ett perfekt resesällskap.

Sofie hon är en människa med mycket tålamod och som har en känsla av att ”det löser sej”. Jag däremot saknar allt vad tålamod heter, så jag måste allt som oftast strukturera mer i mitt liv, annars så struntar jag i det för att jag tappar tålamodet. Detta visade sej tydligt när tältet skulle upp.

Just denna dagen så blåste det kraftigt och regnade med jämna mellanrum. Tältet var ett smidigt kupoltält med endast tre pinnar.

Med vinden som piskade mot huden och regnet som tyngde våra axlar så gav vi oss på detta med att få upp tältet på en blöt och sjunkande mark. Sofie hon ville lösa detta utan någon hjälp, jag däremot satsade på youtube och kände inte för att göra om fler gånger. Men trots två väldigt olika personer och en vind som ville slita tag i tältet så stod det tillslut upp.

Kanske att våra personligheter passar bra ihop när det gäller resor. En som har tålamod som en gudinna, men som inte strukturerar så mycket. VS mig som saknar tålamod och vill helst kolla hur tältet ska upp innan man väl står där. Risken med två av mig är att tältet aldrig kommer upp och att det ligger i en soptunna.

Lyxig känsla på hela stället.

Vår destination var Lögnäs Gård som ligger i Laholm. En gammal bondgård som dom gjort om till hotell, spa, Bed and Breakfast och camping. Det fina med detta ställe är att du kan få ta med ditt husdjur. Gården har även djur så som katter, får, getter, grisar, höns, och kaniner.

Lyxig spa-känsla.

I vårat tältpaket så ingick det fri tillgång till deras spa. Vilket var ett ganska stort spa med olika pooler, bastu, massagefåtöljer, fri tillgång till torkad frukt mm. Jag tog inga bilder där inne då det är svårt att inte få med andra personer. Men där spenderade vi hela kvällen mer eller mindre. Kvällen avslutades med en super god middag som också den ingick i vårat spa-paket. Så trots att vi tältade i en känsla av storm så blev det väldigt lyxig resa.

Recepetionen.

Lyxig ickebestående hudvård.

Självklart så är det svårt att bo i tält, blåsigt och regnigt och ändå hålla en god hudvård. Visst att det fanns ett servicehus med dusch och så. Men hudvårdsrutinen var lite knaper och jag tog det jag hade hemma i resestorlek. Innan jag åkte så hade jag gjort fransförlängning, naglarna, samt färgat brynen så det behövdes inget smink alls kändes det som.

Lyxig resa.

Trots väder och vind så var det riktigt roligt och jag sov så underbart gott i tältet. Resan var riktigt härlig och jag kan verkligen tänka mig att åka tillbaka. På vägen hem så tog vi strandvägen och vi stannade till vid havet.

havet har alltid haft en speciell känsla hos mig. Jag får alltid en frihetskänsla när jag blickar ut över havet.