Estelle & Thild – BioHydrate All-In-One Tinted Moisturiser

Mycket låg täckning och huden reagerar med allergi

Min hud är torr med inte så känslig om kinderna, medan min panna är av glansigare karaktär. Jag har väldigt ljus hy med en aningen gul underton, inte speciellt mycket akne eller rodnader i ansiktet.

Min tidigare erfarenhet av färgade dagkrämer är mest BB-krämer från märken som Lumene, Apoteket, The Body Shop, Maybelline och Too Faced. Ingen av de jag tidigare har använt har varit certifierade av Ecocert. Vad ska en produkt leva upp till för att bli ekocertifierad? Minst 95 procent av växtextrakten måste vara ekologiskt certifierade. Minst 95 procent av totala innehållet måste vara av naturligt ursprung. Minst 10 procent av produkten måste innehålla ekologiska ingredienser (vatten räknas som naturligt).

Estelle & Thild BioHydrate All-In-One Tinted Moisturiser är en tonad dagkräm som ska smälta in i huden och ge en jämn hudton med en naturlig lyster. Med sin trippeleffekt blir huden återfuktad, berikad med näringsämnen och täcker på ett naturligt sätt, står det på deras hemsida.

Estelle & Thild BioHydrate All-In-One Tinted Moisturiser kommer i en söt och hygienisk pumpförpackning i ljusaprikos färg som innehåller 50 ml. Jag följer direktiven och applicerar efter jag tvättat ansiktet på morgonen. Jag väljer att inte använda någon fuktighetskräm innan, då jag vill se hur pass återfuktande den är då den innehåller hyaluronsyra som har en förmåga att binda och bibehålla fukt i huden samt fylla ut torrhetslinjer.

När jag tryckte på pumpen tycker jag att det kommer nästan onödigt mycket fast jag tryckte lätt. Konsistensen är aningens för tunn för min smak, men den går snabbt in i huden och har en svag trevlig doft. Estelle & Thild BioHydrate All-In-One Tinted Moisturiser kommer i två olika nyanser, 01 light och 02 medium. Jag fick testa 01 light och det är en bra nyans för mig även om jag önskat att den gav lite mer färg i ansiktet speciellt så här på vinterhalvåret. Jag tror den passar bättre på sommaren när jag har lite mer färg självmant.

Huden blev mjuk och smidig. Ganska snabbt efter applicering så började det svida lite på mina kinder, vilket inte är vanligt då jag inte har speciellt känslig hud. Dagen efter provar jag Estelle & Thild BioHydrate All-In-One Tinted Moisturiser men med lite ansiktskräm under. Tyvärr hjälpte inte det, utan jag blev röd vid kinderna och det sved lite mer än dagen innan.

Tyvärr tror jag att jag kan vara känslig mot något i krämen, vilket är synd då jag annars gillade Estelle & Thild BioHydrate All-In-One Tinted Moisturiser. Jag ger den ändå betyget tre eftersom den gick snabbt in i huden som fick en fin lyster, men med en aningens för lite färg. Jag skulle rekomender Estelle & Thild BioHydrate All-In-One Tinted Moisturiser för tjejer runt 25 års ålder, eller för er som har en hud utan skavanker och bara vill ha en smula färg. Hade jag inte reagerat mot något i krämen skulle jag ha fortsatt använda Estelle & Thild BioHydrate All-In-One Tinted Moisturiser, men som ansiktskräm med foundation eller en BB-kräm ovanpå.

RIKTPRIS: 299 kr
Åldersgrupp: 15-25 år
Betyg: 3