Biotherm – Waterlover Sun Milk

Superlyxig och väldoftande solskyddskräm

Biotherm var det första dyra märke jag kostade på mig. Jag hade lånat dagkräm i smyg av mamma varje gång jag hälsade på hemma efter att jag flyttat hemifrån. Det kändes alltid väldigt lyxigt och jag kunde nästan se hur mycket finare min hy blev och jag älskade doften oerhört mycket. En dag slog jag till och köpte min första burk och jag kände mig vuxen! Dyr!

Nu var det ganska länge sedan jag köpte något från Biotherm men efter att ha testat Biotherm  Waterlover Sun Milk Spf 30 börjar jag bli sugen igen. Solskyddsfaktorn testades på ön Corfu i Grekland i slutet av september. Det var ungefär 22 grader varmt och växlande molnighet. Solen var inte superstark. Jag använde den varje dag, två gånger om dagen och fick en fin solbränna som satt kvar länge utan att bränna mig någonting. Och doften - min madeleinekaka är den, doften av Biotherm. Jag slungas 20 år tillbaka i tiden och känner mig ung och dyr. Jag älskar verkligen Biotherm  Waterlover Sun Milk Spf 30 . Och även krämen, jag tycker att den motsvarade alla mina förväntningar på ett solskydd, det ska vara lätt att applicera, får inte lukta solskyddsfaktor och ska förstås skydda mot solen. Beskrivningen av Biotherm  Waterlover Sun Milk Spf 30 innehåller inga särskilda löften mer än att ingredienser och förpackning är särskilt utvalt med större respekt för havet och det låter ju förstås jättebra. Jag har tyvärr inte haft möjlighet att kontrollera sanningshalten i det, men man får ju hoppas att det stämmer. Formulan ska vara återfuktande och berikad med Life Plankton. Tyvärr berättar man inte vad det är, men återfuktande är den definitivt. På det stora hela är jag väldigt nöjd med denna solskyddskräm - den gjorde sitt jobb och jag fick känna mig oerhört lyxig när jag använde den. Jag tycker dock att priset på 365 kronor är lite väl saftigt, det är ingen jätteflaska den kommer i. Men pumpfunktionen var bra och huden blev len. Innehåller 200 ml

RIKTPRIS: 365 kr
Betyg: 4
Hudvård: Solprodukt