Biotherm – Super Bust Contouring Tense-In-Serum

Fånigt namn på ett fånigt serum

Jag som testat är 50+ och jag har sedan ungdomen alltid varit intresserad av hudvård och skött om min hud på alla sätt och vis och alltid varit nyfiken på nya produkter. Huden på dekolletaget och ner över bysten har inga rynkor och den är slät och fin men jag upplever den som tunnare och slappare än i ungdomen förstås. Jag har även en del pigmentfläckar på dekolltaget på grund av solen men inget som är påfallande. Jag brukar använda min ansiktskräm ner över halsen och över dekolletaget så jag har försökt sköta om även det partiet på ett bra sätt.

Under denna testperiod har jag prövat två olika serum för dekolletage och byst; Biotherm Super Bust Contouring Tense-In-Serum och Sensai Cellular Performance Throat and Bust Lifting Effect. De är använda på precis samma sätt och precis lika länge, cirka sju veckor. Jag har använt Biotherm Super Bust Contouring Tense-In-Serum på min vänstra sida och Sensai Cellular Performance Throat and Bust Lifting Effect på min högra sida morgon och kväll.

Biotherm Super Bust Contouring Tense-In-Serum saluförs att den ska ge fastare byst med hjälp av en superalg som heter Chondrus crispos, även kallad karragentång, och den finns även i svenska vatten. Den används som förtjockningsmedel i till exempel glass men även som mjukgörare i hudprodukter och den ska även ha skyddande egenskaper mot UV-strålar. Enligt Biotherm stimulerar Biotherm Super Bust Contouring Tense-In-Serum även kollagenproduktionen och med hjälp av hyaluronsyra ska bysten bli fastare och jämnare.

Flaskan är turkosgrön plast med vitt pumpmunstycke. Färgen gör att jag tänker på havet så alger är ju en passande ingrediens i den här förpackningen. Det är lätt att med ett pumptryck få fram lagom mängd av en ljusturkos gelé som doftar svagt och fräscht. Ett halvt pumptryck räcker till den sidan jag testar Biotherm Super Bust Contouring Tense-In-Serum på och serumet glider blixtsnabbt in i huden utan kladd eller en massa masserande. Det går bra att klä på sig direkt eftersom serumet absorberas så snabbt. Nu är ju jag inte en person som tror på bystlyftande egenskaper hos någon produkt, inte heller att få fastare byst, det är enligt mig bara ett önsketänkande att en kräm eller serum skulle besitta de egenskaperna. Det skulle ju vara revolutionerande i så fall och därför tycker jag namnet Biotherm Super Bust Contouring Tense-In-Serum är otroligt fånigt. Jag önskar att detta serum bara skulle kallas för mjukgörande och fuktighetsgivande för det är precis så jag upplever det. Min hud blir otroligt mjuk och len över dekolletage och byst, den känns som sammet eller siden. Jag upplever också att huden är mera fuktmättad och om jag inte smörjer in mig är huden genast mycket torrare, tråkigare och den känns inte alls lika smidig som när jag använder Biotherm Super Bust Contouring Tense-In-Serum.

Jag gillar serumet för dess egenskaper att göra huden smidig men inte för att det utlovas fastare byst, det är otroligt fånigt. Hade Biotherm Super Bust Contouring Tense-In-Serum bara utlovats ge smidigare och mer fuktmättad hud hade jag definitivt givit betyg 5/5 men eftersom det utlovas fastare byst och där jag ger betyg 0/5 blir slutbetyget precis mittemellan. Jag tycker huden på min Biotherm-sida känns mjukare, lenare och mer fuktmättad än på Sensai-sidan som inte alls lever upp till vad som utlovas. Jag kan inte rekommendera den vidare till någon som vill få sin byst förbättrad men gärna till någon som vill få smidigare hud med mer fukt.

Innehåller 50 milliliter.

RIKTPRIS: 399 kr

2