Biomed – Luscious Lashes

Ögonfransserum med tveksam effekt

Från tyska Biomed kommer detta ögonfransserum som enligt dem själva ska ge synligt resultat efter 28 dagar och maximalt resultat efter 42 dagar. Fransarna ska då både blivit längre och tjockare.  För bästa resultat ska serumet användas varje kväll och det appliceras precis som en flytande eyeliner längs med övre fransraden på ren hud.

Jag som testat Biomed Luscious Lashes är 60 år och har relativt korta fransar, inte jättekorta men tillräckligt korta för att jag önskar mig längre fransar. En bra mascara hjälper mig mycket men det skulle vara trevligt att få mascaralängd på fransarna även när jag är osminkad. Biomed Luscious Lashes kommer i en silverfärgad hylsa som känns lite billig och plastig. Penseln är stadig och det gör det enkelt att applicera en rand med produkt på övre fransraden. Den doftar ingenting och det svider inte när jag råkat få den i ögat. Under cirka 6 veckor har jag använt denna produkt varje kväll och jag kan inte påstå att jag märker någon fransförlängning. Inte ens mascaran gör att fransarna ser ut att ha fått mera längd. Efter 42 dagar ska maximal effekt uppnåtts och ungefär där är jag nu.

Jag har använt olika fransserum genom åren med varierande resultat och en av de jag tycker bäst om är Revitalash Advanced där jag verkligen upplevt skillnad på fransarnas längd, speciellt när jag använt mascara. Det känns som ljusår mellan Revitalash, som är mycket dyrare, och Biomed Luscious Lashes där jag inte fått någon synlig effekt alls. Min rekommendation till dig som vill köpa ett fransserum är att välja en annan produkt än Biomed Luscious Lashes som i och för sig har ett bättre pris än de flesta liknande produkter på marknaden, för egen del lägger jag gärna till lite extra slantar för att få en produkt som fungerar och ger mig de fransar jag vill ha.

Innehåller 4 ml

RIKTPRIS: 299 kr
Betyg: 1